fredag den 23. august 2013

Programmering og spiludvikling

Et nyt skoleår er i gang og vi skal igen i gang med spændende projekter sammen med vores elever. I år tilbyder jeg dels et valgfag der kort og godt hedder Programmering. Vi starter med forståelse af grundprincipper og bevæger os stille og rolig over i programmering af små stykker software og apps til mobile enheder.

Desuden har jeg endnu engang Spiludvikling på som valgfag. I sommerferien blev Gameglobe fuldstændig gratis for alle, så det skal vi udnytte til at lave nogle virkelig spændende fortællinger og udforske alle spillets/editorens muligheder. Jeg håber på at vi får lavet nogle eksemplariske forløb, som  kan bruges af andre i de øvrige fag. Et af vores første temaer bliver at skabe en klassisk "robinsonade" i spilverdenen. Et andet tema bliver at genskabe elementer fra et udvalgt historisk slag. Et tredje tema er "gendigtning af et klassisk eventyr".

Et af mine mål er at dokumentere og videregive spændende opdateringer fra forløbene.

For Gameglobe-interesserede kan jeg henvise til min playliste på youtube: "Gameglobe".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar