søndag den 22. september 2013

Gameglobe som spildesignværktøj

Jeg er netop kommet hjem efter at have holdt et oplæg om Gameglobe som spildesignværktøj i skolen.

UPDATE: Spildesign-værktøjet og sitet Gameglobe lukkede desværre 29. november 2013. Links til baner virker altså ikke mere. TRIST!

Alle der har hørt mig tale om Gameglobe det seneste halve år, er klar over at jeg er ovenud begejstret for redskabets muligheder i forhold til faktisk at lade elever arbejde med det at skabe fascinerende spil. Videoen herunder viser hvor langt nogle efterskoleelever er nået i løbet af ganske få lektioner.




Oplægget jeg holdt fredag eftermiddag, blev holdt i forbindelse med et "fyraftensmøde" på Sahles Seminarium med emnet: Spil og Læring i Skolen.

Oplægget blev livestreamet og kan ses i tre dele herunder:

1. del Thorkild Hanghøj AAU - Spil og læring i skolen


2. del Lise Møller - Spil og læring i skolen



3. del Andreas Binggeli og Heine Ravnholt - Spil og læring i skolen



Den omtalte bane der er skabt med udgangspunkt i en traditionel danskfaglig opgave: "Lav en robinsonade" kan findes på Gameglobes hjemmeside: "Lang Ude!"

Youtube-kanal med blandt andet danske instruktionsvideoer til Gameglobe kan findes her "Gameglobe"

Se eventuelt også en "highspeed" video af hele banekonstruktionen (4 dele)